آبله مرغان و بیماری زونا Things To Know Before You Buy

Wiki Article

عفونت اندام‌های داخلی از جمله مجاری گوارشی (معده و روده)، ریه‌ها و مغز (انسفالیت)

بوتاکس معده چیست؟ چه اثراتی روی لاغری دارد؟ (تایید شده توسط پزشک)

● زونا معمولاً در یک طرف پشت یا قفسه سینه ایجاد می‌شود، اما ممکن است در یک طرف صورت نیز بثوراتی ظاهر شوند.

وولکر تورک، بلندپایه‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل مقصر این وضع است و این گزینه‌ای «باورپذیر» است که اسرائیل قحطی را همچون سلاحی در جنگ غزه به کار گرفته است.

معمولاً بروز زونا در حاملگی غیرمعمول است، اما امکان ابتلا به آن وجود دارد. اگر فرد در دوران بارداری با کسانی که به آبله‌مرغان یا عفونت زونا مبتلا شده‌اند، در تماس بوده و واکسینه نشده باشد، ممکن است دچار آبله‌مرغان شود.

اما برخی دیگر نیز می‌تواند بسیار دردناک باشد. حتی یک نسیم ملایم می‌تواند باعث درد شود. برخی افراد بدون ایجاد بثورات، درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

زونا کشنده نیست؛ اما درد و سوزش ضایعات پوستی آن می‌تواند آزاردهنده باشد. مخصوصاً اگر این ضایعات در نواحی حساسی مانند چشم باشد.

معمولاً درد به عنوان اولین نشانه بیماری زونا شناخته می‌شود که در بیماری زونا در مردان اثر درگیر شدن یک یا چند مورد از عصب‌های حسی ایجاد می‌شود و می‌تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین درد ناشی از زونا ممکن است فقط در یک نقطه و یا به طور گسترده در ناحیه‌ای از پوست، احساس شود.

جراحی تعویض مفصل زانو از زبان دکتر صالحی، جراح ارتوپد…

اشخاص با سابقه ابتلا به بیماری آبله مرغان در دوران کودکی

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

معمولاً اگر زونا چشم را درگیر نکرده باشد، خیلی خطرناک نیست اما در صورت شک به ابتلا به بیماری زونا، بخصوص در موارد زیر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید:

قفسه سینه، گردن، پیشانی و پایین کمر قسمت‌هایی از بدن هستند که عصب حسی آنها بیشتر درگیر بیماری زونا می‌شود و افراد مختلف در هر سنی ممکن است در یکی از این قسمت‌های بدن خود دچار علائم زونا شوند. با افزایش سن، احتمال به وجود آمدن زونا در قسمت پیشانی یا در محدوده عصب چشمی (افتالمیک) افزایش پیدا می‌کند.

داروهای والاسیکلوویر و فامسیکلوویر هم در درمان این عارضه مؤثر هستند. هنوز ثابت نشده است که داروهای استروئیدی سیستمیک در درمان علائم زونا تأثیری داشته باشند.

Report this wiki page